Tatra 815 je jedním z nejslavnějších českých (československých) produktů automobilového průmyslu. Může být osazena i pohyblivým jeřábovým ramenem.

Autojeřáb Tatra AD 20.2 na podvozku slavné „osmsetpatnáctky“

 

Tatra 815 proslavila naši republiku ve světě již před mnoha lety a každý z vás si v této souvislosti jistě vybaví legendu Karla Lopraise, který po dlouhé období od roku 1986 až do roku 2003 byl téměř neustále v čele obtížného závodu Rallye Paris – Dakkar. Byl to úspěch nejen jeho taktického mistrovství a řidičských schopností, ale zároveň i tradice výroby vozů Tatra. Dá se říci, že Karel Loprais navázal i na úspěchy světových turné pánů Hanzelky a Zikmunda, kteří šířili dobré jméno našeho automobilového průmyslu s vozem Tatra 87. Žádná z těchto legend již bohužel není mezi námi, ale jejich odkaz tu nadále zůstává v podobě špičkové techniky, jako je např. autojeřáb Tatra AD 20.2.

Autojeřáb je vybaven teleskopickým třídílným výložníkem, vysunutelným až do vzdálenosti necelých 28 metrů, maximální nosnost je 20 tun. Vůz disponuje i lanovým navijákem pro vyprošťovací práce.Nejčastěji se však využívá pro stavební činnosti včetně členitého, svažitého a špatně dostupného terénu.

Kde se uplatní schopnosti autojeřábu Tatra AD 20.2

Bednění pro betonářské práce –část stavebních prací tvoří i bednění (šalunk) pro betonování základů obytných budov, průmyslových komplexů a dalších objektů infrastruktury. Právě zde je, zvláště v hůře přístupném terénu, nasazení mobilního jeřábu nezbytné.

Betonové ploty z prefabrikátů – kdo z vás uvažuje o oplocení z betonových panelů a sloupků, které se stává současným hitem, bez pomoci autojeřábu se neobejdete vzhledem k vysoké hmotnosti jednotlivých komponent. Jeřábník s patřičnými zkušenostmi si poradí s přesným usazením každého dílu na své místo i u plotů ve špatně přístupném svahu.

Pokládka betonových silničních panelů–betonové panely pro vytvoření příjezdové komunikace např. v rekreačních oblastech opět vyžadují přesné jeřábnické práce.

Kanalizace a septiky – montáž či rekonstrukce kanalizací je dalším odbytištěm autojeřábů Tatra AD 20.2, jedná se o manipulaci s objemnými a velmi těžkými betonovými komponenty.

Výrobní haly, stavební (obytné) buňky, zahradní přístřešky a další montované stavby se nemohou obejít bez těžké techniky, která je dopraví a usadí na místo určení. Bez autojeřábů by bylo prakticky nemožné realizovat většinu těchto stavebních činností jak profesionálního, tak i amatérského charakteru.